marți, 4 august 2009

De ce ?

Ok.Traiesc intr-un oras relativ mare si as putea spune ca agitatia din el ma zapaceste. Dar nu atat de tare incat sa nu vad ce se intampla in jurul meu. Mii de oameni trec zilnic pe langa mine, mii de voci diferite aud fara sa vreau.O multime de cuvinte , injuraturi , idei noi rasuna din vazduhul acestui oras.
Oricat de intelgenti , frumosi , bogati sau neinteresati am fi ,nimic nu ne da dreptul sa fim si nesimtiti.
Traim pe o planeta gri acoperita de minciuni si de praf.De ce sa ne mintim in continuare ca totul e perfect si ca nimic nu se intampla?De ce trebuie mereu sa dam dovada de neputinta , de nepasare? De la cladiri si strazi, pana si aerul pe care il respiram e gri...Am ajuns sa acceptam aceste ` mici` defecte fara sa sesizam ,defapt, ca ceea ce va urma, va afecta serios viitorul nostru , a copiilor , a nepotilor nostri... A tuturor oamenilor.De ce continuam sa inchidem ochii si sa trecem cu atata incredere mai departe?De ce nu incercam sa facem ceva?De ce nu ne pasa?
Continuam sa distrugem si sa poluam tot ce ne apare in cale.
Aerul ne tine in viata , iar fara el in mai putin de cateva minute am muri. De ce nu putem observa cum din transparenta sa inocenta se transforma in gri , gri , din ce in ce mai negru.Oare chiar asa de greu este ca macar odata pe saptamana sa mergem la scoala sau la servici cu bicicleta sau pe jos?De ce nu putem lasa gazele poluante ale masinii sa se odihneasca si ele macar o zi pe saptamana?Acest aer pe care nici nu il observam in preajma noastra ne tine in viata si are grija de noi.Hai sa facem ceva pentru el...sa ii redam speranta ca intr-o zi va reveni ce a fost odinioara : curat...chiar daca suna atat de ciudat acum si aproape imposibil. Dar traiam intr-o luma in care orice este posibil. De ce nu poate fi si acest lucru ? De ce ?Pentru ca nu ne pasa.
Fara apa nu poate exista viata. Totusi , continuam sa o poluam si sa-i distrugem orice urma de puritate pe zi ce trece.Raurile , lacurile , marile sunt din ce in ce mai murdare.De ce nu putem sa schimba ceva?Traim in aceeasi sfera absurda de unde nu putem vedea adevarata realitate si totul ni se pare prea perfect.De ce nu putem deschida ochii?De ce nu incercam sa facem ceva ? Pentru ca nu avem timp , nu avem chef sau ,poate , pur si simplu nu ne intereseaza viitorul.De ce trebuie sa traim intr-un prezent atat de complicat?De ce nu putem lasa soarele sa rasara in fiecare dimineata cu zambetul pe buze?
Traim intr-o lume atat de gri incat aproape am uitat sa zambim , am uitat cum arata o dimineata racoroasa si curata de primavara , am uitat cularea zapezii , am uitat frumusetea ierbii si maretia cascadelor...Am uitat sa apreciem frumusul si sa criticam defectele lui...Am uitat sau poate nu am stiut niciodata.

4 comentarii:

  1. Din pacate,ai dreptate....indiferenta,nepasarea,nesimtirea au invadat lumea.Acum toti cei care strang gunaiele dupa alti sunt aratati cu degetu si rasi.Noi ar trebui sa le multumim pentru acest lucru.Deoarece noua ne-a fost prea "greu" sa ne adunam pungile,sticlele...sau pur si simplu sa punem ambalajele la gunoi.
    Ma intreb cand o sa ne trezim si sa constentizam prostia si nepasarea noastra...oare cand?Cand o sa auzim la televizor sau la radio sau prin ziare ca mai avem cateva zile pana stratu de ozon cedeaza de tot?De ce oare pana acum singuru lucru ce au facut autoritatile si "scumpi nostri parlamentari" au fost doar niste simple articole despre poluare?De ce nu sa luat nici o masura?
    Bine...sa nu fiu chear asa rea...intradevar,in Cluj in ultimu an au inceput sa se inmulteasca un pic spatiile verzi si intradevar ca sau mai plantat ceva copaci.....dar este adevarat si ca, mai ales cand incep scolile,in orele de varf nu ai ce cauta in trafic....oare de ce?Va spun eu desi se spune ca este criza financiara,masini noi tot ai sa vezi in oras...Si eu cred ca intr-un fel criza asta a ajutat in campania STOP POLUARI...
    Eu sper atat:sa ne trezim...si sa punem mana sa facem ceva...ca de articole,reclame si povesti cu subiectu asta mam plictisit!!!Hai sa facem ceva si noi pentru ca si copii nostri sa se poata bucura de PLANETA ALBASTRA!

    RăspundețiȘtergere
  2. tu chiar ai talent.. chestia asta ar trebui publicata undeva, poate asa o sa se trezeasca lumea la realitate
    bravo tie si tine-o tot asa!
    :X:X Dellutza >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. ohhhh:X
    iti multumesc ca m.ai trecut pe blog
    ma simt mandra:))))
    si adela are dreptate esti mai buna decat toti.
    esti cea mai tare>:D<
    ai putea sa scrii o carte
    o voi citi.promit,dar numai cu autograf
    te iubesc>:D<:X
    Raluca

    RăspundețiȘtergere